ninaapedersen

Alla inlägg den 15 mars 2013

15

Av Nina Pedersen - 15 mars 2013 18:29

you only need the light when its burning low,


only miss the sun when it starts to snow.

 

hellu, en update nu äntligen. 
och påtal om snö, här i skåne var det jätte fint väder, +9 grader, och så plötsligt en morgon när man rullar upp gardinerna så ligger det ett fins snötäcke över hela marken och taken. Visst är det fint men nu vill jag faktiskt ha sol! Får väll stå ut med kylan lite till ;)
Förra helgen hade jag och min pojke tre-rätters-middag. Vi körde med små rostade brödbitar med ost och något slagt kött (bla. kokt skinka och rökt kyckling) och någon grönsak. Perfekt förrätt faktiskt, man blev inte mätt utan sugen på mer. Som huvudrätt hade vi dubbelvikt lövbiff med lök och mozarella i med klyftpotatis, morot och palsternacka. Efterrätten blev chokladsuffle med vaniljglass, riktigt lyckat :)
I veckan har jag fått reda på tre prov tror jag, fick nästan C i matten, hade 24p ( 15 E & 9 C poäng) och man skulle ha 10 C poäng för att få C. Fick E i Kemi och för att vara jag är det riktigt bra, har inte klarat många av de andra proven i Kemi nämligen. Fick inget direkt betyg på Svenskan men hade 15p som var över medlet så är nöjd med det också. Har i övrigt varit en riktigt skön vecka, 
Måndag slutade vi halv 3, Tisdag slutade vi 11.10 men jag hade mitt utvecklingssamtal ,som i övrigt gick väldigt bra, så åkte hem vid halv tre då också, Onsdag hade vi bara två lektioner på morgonen och sen simning i 20 minuter sen sluta vi, igår ( Torsdag) slutade jag 11.10 igen och idag slutade jag 13.20 och sen åkte jag och Marcus in till landskrona för att handla saker till att baka för mammi ska stå i kiosken imorgon och några andra föräldrar har beställt "Ninas Morotskaka". Hihi, jag som brukar vara dålig i köket, även om jag fick MVG i hk ^^ 
Nu ska jag göra klart frosting?! till kakan sen lägger jag kanske upp en bild och ett resept för det är lätt värt att prova ;) 
Ikväll sover jag hos Marcus, tror vi ska se någon film sen lana Black Ops 2 ;)

     

Ovido - Quiz & Flashcards