ninaapedersen

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Mistreated, misplaced, misunderstood

Av Nina Pedersen - 10 november 2013 19:09

" att be om ursäkt handlar inte alltid om att man har haft fel och den andra rätt, det handlar ibland om att man värderar ert förhållande mer än ens ego!"

Men jag är trött på att be om ursäkt. Jag antar att jag helt enkelt inte varderar vårt förhållande lika högt längre. Och eftersom du aldrig bett mig om ursäkt har du väll aldrig värderat vårat förhållande. Och jag bryr mig inte längre. Jag är fullt medveten om att jag aldrig varit din favorit och du har gjort det ganska klart för mig att jag inte är mer än ett problem för dig. Men ja, jag valde inte att bli född eller hur? Men å andra sidan valde du inte heller att jag skulle vara din dotter, det är iallafall vad du säger. Så nu har jag bestämt mig för att oavsätt om vi kommer prata eller ha någon kontakt i framtiden kommer jag aldrig kunna se dig som förut. Under så många år av min uppväxt har jag tänk att jag ville bli som du på så många olika sätt. Jag har sett upp till dig och du har varit min förebild i en del situationer. Jag har kämpat för att göra dig stålt och det har jag garanterat gjort också många gånger, för jag har gjort saker ingen kunnat föreställa sig att jag skulle klara. Vi bråkar hela tiden och det är så det är i många av de här förhållandena. Och efter varje bråk har jag intalat mig själv att man säger saker när man är arg, saker som man inte alltid menar. Men då brukar man också be om ursäkt eller visa att man inte menade det efteråt. Du har aldrig gjort det. Då antar jag att du menar allt de du säger. Allt om hur det är lätt att vara efterklok och med facit i hand skulle du inte skaffat barn, hur allt bara är ett problem här och hur du vill flytta härifrån. Antar att jag var korkad som intala mig själv att du inte menade det. Jag ska göra som du säger, och sluta böla över saker för det hjälper inte. Jag ska göra som du vill, för det är ju så man ska behandla människor. Jag ska inte gråta över sånt jag inte bryr mig om, saker som min familj, för det skulle ju inte du? Jag hoppas du kommer ihåg det när jag inte finns mer, hoppas du inte gråter när jag flyttar härifrån. Speciellt eftersom du är medveten om att så fort jag tar ett kliv utanför denna tomten för att flytta härifrån så kommer jag aldrig vända tillbaka. Nu ska jag vara precis som du, hoppas du är stolt över mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Pedersen - 19 mars 2014 22:30

Ikväll tänkte jag klaga lite på hur folk förvränger meningar för att allt ska låta så överdrivet (både possitivt och negativt). Ikväll läste jag på en sida om att någon SD snubbe skrivit ut på internet något om ogräs i förorten. Nu påstår folk att de...

Av Nina Pedersen - 18 februari 2014 21:52

Hejhej, i fredags var det alla hjärtans dag. I år bestämde jag och pojkvännen oss för att vara hemma istället för att gå ut och göra något. Så jag gjorde tre rätters middag, kyckling toast med aioli, helstekt fläskytter file med kanderade rotfrukter ...

Av Nina Pedersen - 29 januari 2014 12:47

Idag har jag varit hos hudläkare igen. Ännu en gång har de inte kunnat säga vad som orsakar mina problem. Dock är dom ganska säkra på att det är något inne i kroppen som reagerar och därför visar utslag på huden. Det finns inte mycket mer dem kan gör...

Av Nina Pedersen - 24 januari 2014 16:04


Hej på er, dags för ett inlägg :) Det är så mycket som har hänt och så mycket som jag tänkt skriva om, det har ju varit både jul och nyår sen har jag dessutom fyllt 18! Men idag ska det handla om något annat. Det är nämligen såhär att för ungefär 15 ...

Av Nina Pedersen - 6 december 2013 16:27

Hej. Idag är det storm så alla tåg har varit inställa sen igår eftermiddag. Dt innebär att idag har det inte varit någon skola för mig. För en gång skull ville jag till skolan idag för att jag skulle få veta mitt betyg i bild så jag avslutar kursen e...

Ovido - Quiz & Flashcards