ninaapedersen

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Ï Hate Humans!

Av Nina Pedersen - 24 augusti 2013 14:33

People Suck!

 

Såhär irriterad och besviken har jag inte varit på länge! 

Såhär är det att idag (24/8) vid 12.20 har en person blivit påkörd av tåget en bit ifrån Rydebäck. Jag vet inte (tror inte polis eller andra vet heller) hur olyckan skett, om personen medvetet gått ut på rälsen, blivit puttad eller insugd, jag har ingen aning om hur det hänt men fyfan vad arg man blir när sen folk sitter på facebook och skriver ut saker om hur drygt och jobbigt det är att tågen är inställda, om hur mycket skånetrafiken suger m.m EN PERSON HAR DÖTT! och oavsätt hur eller varför så kan man väll tänka på mer än sig själv att man blir försenad vart man nu än ska som är så mycket viktigare än ett människoliv. Jag förstår väll själv att det är tråkigt att bli försenad men det är så sjukt respekt löst att sitta och skriva ut sådana statusar på facebook utan att tänka sig för. Tänk om någon bland era vänner kände den här personen som dog? Hur kul blir det för dem att läsa om hur korkad den här personen var som skulle bli påkörd just idag när ni hade något såååååå mycket viktigare ni skulle. Folk går rund och säger att det är respektlöst mot alla som åker kollektivt att hoppa framför ett tåg (menar inte att det var det som hänt den här gången) men hade det varit lika respektlöst och idiotiskt som ni nu påstår om det hade varit er mamma eller er syster? Tyck och tänk vad ni vill men snälla, skriv inte ut det på internet för det är någon som förlorat sin mamma/pappa, syster/bror, son/dotter eller en vän, man vill ínte få något sådant slängt upp i huvudet efter en sådan olycka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Pedersen - 19 mars 2014 22:30

Ikväll tänkte jag klaga lite på hur folk förvränger meningar för att allt ska låta så överdrivet (både possitivt och negativt). Ikväll läste jag på en sida om att någon SD snubbe skrivit ut på internet något om ogräs i förorten. Nu påstår folk att de...

Av Nina Pedersen - 18 februari 2014 21:52

Hejhej, i fredags var det alla hjärtans dag. I år bestämde jag och pojkvännen oss för att vara hemma istället för att gå ut och göra något. Så jag gjorde tre rätters middag, kyckling toast med aioli, helstekt fläskytter file med kanderade rotfrukter ...

Av Nina Pedersen - 29 januari 2014 12:47

Idag har jag varit hos hudläkare igen. Ännu en gång har de inte kunnat säga vad som orsakar mina problem. Dock är dom ganska säkra på att det är något inne i kroppen som reagerar och därför visar utslag på huden. Det finns inte mycket mer dem kan gör...

Av Nina Pedersen - 24 januari 2014 16:04


Hej på er, dags för ett inlägg :) Det är så mycket som har hänt och så mycket som jag tänkt skriva om, det har ju varit både jul och nyår sen har jag dessutom fyllt 18! Men idag ska det handla om något annat. Det är nämligen såhär att för ungefär 15 ...

Av Nina Pedersen - 6 december 2013 16:27

Hej. Idag är det storm så alla tåg har varit inställa sen igår eftermiddag. Dt innebär att idag har det inte varit någon skola för mig. För en gång skull ville jag till skolan idag för att jag skulle få veta mitt betyg i bild så jag avslutar kursen e...

Ovido - Quiz & Flashcards