ninaapedersen

Alla inlägg under februari 2013

Av Nina Pedersen - 27 februari 2013 10:15

Hellu alla friska och glada. Själv är jag varken glad eller frisk. Har varit ganska sjuk sedan fredags natt så fick tre dagars "extra lov" om man nu kan kalla det så... Hade dock hellre gått i skolan än varit hemma med detta helvetet men jag känner ändå att det börjar gå över nu. Har trots allt bara en tråkig förkylning och lite problem med halsen nu så är nog tillräckligt pigg för att gå till skolan imorgon. 
Har ju inte bloggat något nu när jag varit ledig så får väll skriva några rader om det. 

Första dagen på lovet (måndag) spenderade jag mest med att sova och glo film. Först på Onsdag bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv så jag och en av mina kompisar, Ronja, tog bussen in till Landskrona för att träffa en fd väldigt nära vän till mig som flytta dit i december tror jag? Iallafall, hade väldigt trevligt och var skönt att äntligen träffas bara vi tjejer och ha lite allmänt "tjejsnack" ;) Sen på torsdagen så åkte jag återigen in till Landskrona då jag och min lillasyster bestämt oss för att göra något kul. Vi hade ju tyvärr begränsat med pengar så vi åkte in till Karslundsparken med Ronja och Anton för att mata djur. Jag tyckte det var väldigt mysigt eftersom jag älskar djur och gratis utflykter ;) På Fredagen träffade jag och Marcus en av hans gamla kompisar från grundskolan.
Alltid kul att träffa folk från grundskolan. Efter det blev jag sjuk och kunde knappt resa mig från sängen förens igår. Tur att man har en sån fin pojkvän som kommer hit och tar hand om en. 
Så idag när jag kände att jag kunde tänka klart har jag äntligen fyllt i mina valblanketter angående inriktning i tvåan och mina individuella val. Tråkigt nog så har jag nästan alla ämnena som finns att välja på individuella valen så de får bli biologi 1 och/eller psykologi 1 & psykologi 2a. Blir ju säkert bra. Hade velat ha webdesign men kunde inte få de :(  Jaja, man kan väll inte alltid få som man vill eller hur? ;)
Nu ska jag gå och sova lite och se en film så jag är säker på att bli bättre tills imorgon. 
Ha det bäst & godnatt !

   

Av Nina Pedersen - 17 februari 2013 20:12

Hellu babes. Har inte kunnat lägga upp något på några dagar, har inte haft tid. Eftersom jag nu går teknik går väldigt mycket av min fritid åt att plugga. Så ni som inte gillar att plugga vore inte välja teknik linjen efter grund skolan. 
Många i min klass säger att det är gott om tröga människor som går på teknik... Håller inte alls med dom, håller inte heller med mina lärare och klasskamrater att man måste ha toppbetyg för att gå den här linjen. Jag tycker att om man nu vill bli något som kräver den här utbildningen så går man den och kämpar för allt man har. Sen tycker jag att om man då har dåliga betyg från grundskolan ska man inte se det som ett hinder. Att ha bra betyg ger fördel i den mån att man kanske kan ha lättare för något ämne. Det behöver inte ens vara så, det kan finnas andra anledningar till att man har dåliga betyg än att man presterar dåligt i ett ämne. Det kan vara privata anledningar eller att man kanske har svårt för en lärare och visevärsa och därför blir jag också irriterad på folk som sitter och säger att man inte kan bli tex. civil ingenjör om man inte hade MVG, eller nu mera A, i matte i grundskolan. Sök till den linjen ni vill gå och skit sen i vad folk säger, tycker och tänker om det. Om man verkligen vill så kan man! 
Något helt annat nu, ikväll ska jag antagligen sova hos min pojkvän. Just nu är han i Landskrona med sina kompisar. Och även om jag vet att dom aldrig kommer läsa detta vill jag ändå skänka några radet till dom för jag tycker verkligen dom är fantastiska. Tycker verkligen det är synd att inte fler människor är villiga att förlåta och ge nya chanser till folk som inte riktigt varit schysta mot dom. Folk förändras och när deras vännor accsepterar det och fortsätter ställa upp, det är då man ändå tror lite på mänskligheten!
Mina egna fantastiska kompisar ska jag träffa på onsdag och säkert andra dagar nu när man är ledig från allt pluggande! 
bjuder på några söta bilder från ett tidigare liv (;
        


Av Nina Pedersen - 12 februari 2013 10:27

hellu! Sitter nu och har håla för andra gången denna veckan. Alltid skönt att slippa matten! 
fast kunde varit bättre om man slapp gå på nästa lektion med världens tråkigaste klass -.-
kommer bli inbördes krig snart så som alla snackar skit om alla...
Man kunde tro att när man går i gymnasie skulle folk vara lite mer mogna än så right? 
jaja, slutar tidigare idag iallafall så de blir skönt! :D

Av Nina Pedersen - 11 februari 2013 18:15

hello. Denna helgen har mest  varit en myshelg. I fredags sov jag hos Marcus och på lördag sov han hos mig. 
Och medans han träna i lördags stack jag och syster till center syd och handla alla hjärtans dag presenter. 
Det kan inte bara vara jag som tycker att det är svårt att handla något till en kille?! 
Efter torsdag ska jag lägga upp lite tips på saker man kan handla till sin pojkvän/ kill kompis ;)
Nu ska jag plugga kemi eftersom vi har prov på fredag, har de bääst!!!!!
   

3

Av Nina Pedersen - 3 februari 2013 20:37

My everything 

 

 

 

Idag har jag och min baby varit tillsammans i 10 månader. Tiden går fort nät man har roligt vilket jag alltid har med Marcus. Han är mitt solsken och min stjrna, Marcus jag älskar dig mer än allt annat på jorden, vet inte vad jag skulle gjort utan dig <3

 


1

Av Nina Pedersen - 1 februari 2013 23:08

U call me a Bitch? Yeah, I might be slightly,


but it's only because I don't know how to say FUCK U nicely.

 

     

 

Hello.. Det är fett drygt att gå i skola till fyra en fredag.. men som tur är finns kina mat och löpband, right? c;  Sitter just nu hemma hos min fina pojkvän och ska snart starta en film, myyyys!! Imorgon ska syster iväg och kolla på balklänning, ville följa med *-* Hoppas det blir något jätte fint även om allt klär en skönhet <: 
Nu ska jag hoppa isäng med min lavor och se film, bye ;* 

 


Ovido - Quiz & Flashcards