ninaapedersen

Alla inlägg under juni 2011

Av Nina Pedersen - 26 juni 2011 12:00

Hej alla läsare. Tänkte lägga upp några tips för att bli av med finnar.
Jag har provat på många olika saker och inget har funkat för just mig.
Men så prova jag något som heter spotless deep cleansing från aco.
Det är en tvättgel. Jag använder den mest på kvällen när jag tvättat mig.
Viktigt: tjejer som använder smink, se till så att allt smink är borta innan ni använder detta. Både killar och tjejer, tvätta ansiktet en gång med vanligt tvål innan ni använder detta. Det har större efekt om man inte har orenheter senn innan.
Man kan så klart använda det på morgonen också men jag har valt att inte göra det för jag är rädd att det kommer slita på huden i framtiden.
Jag vet att det står något annat på flaskan än vad jag säger här.
Ni kan ju prova vilket som, jag vet bara att mitt ger resultat.

 

efter att jag använt detta använder jag apoliva care ansiktsvatten.
Man behöver inte använda detta efter, prudukten kommer funka bra även utan ansiktsvatten. Ännu en gång vet jag att det inte är detta det är till för, enligt flaskan, men det rengör huden ett steg till. Det funkar klart med vilket ansiktsvatten som hellst.
Detta är ett alkoholfritt & milt ansiktsvatten som passar alla hudtyper.

 

Jag använder också Garnier Pure Active någon gång i veckan när jag duschar.
Funkar även väldigt bra men använder det mest när jag har väldigt mycket finnar. Det är en "skrubb", vet inte hur det stavas, som man masserar ansiktet med. Jag brukar vänta 30-60 sek innan jag sköljer av det. Känns som det funkar bättre då. Man ska bara se till att inte ta det för nära ögonen & om man får det i ögonen måste man tväta dom omedelbart.

andra saker jag använder för att bli av med finnar eller slippa få mer är tex
Vera Night & Day Cream. Två olika krämer. En användr jag under sminket på dagen för att skydda huden från de värsta kemikalierna i smink. Även om man inte använder smink kan man använda detta. Det skyddar även mot de flesta orena ämnena din hud fångar upp när du är ute. Nattkrämen har man såklart under natten för att huden ska återfuktas och inte bli torr.
Viktigt: Tvätta bort nattkrämen på morgonen när du vaknat. Jag vet inte om det har någon biefekt men det är nog inte bra att ha på det för länge. Huden kan bli fet och "oljig"

   

sen har jag inga fler tips förutom dom vanliga.
- va ute i solen mycket i sommare, tjejer låt bli sminket.
- tvätta ansiktet morgon och kväll oavsätt om du haft smink eller inte.

- Drick mycket vatten, det återfuktar huden.

typ såna.

Har ni några andra tips/produkter? Skriv dom i en kommentar eller meddelande :)

Av Nina Pedersen - 25 juni 2011 18:55

I will learn to live before I die.


  gaash i love my hair ♥
från de ena till det andra, senare ikväll kommer jag antagligen göra ett inlägg för folk, precis som jag, som är trött på orenheter i huden. tips mot bla finnar.

Av Nina Pedersen - 22 juni 2011 19:46

vad hände med föralltid,

vad gjorde jag för fel,

varför krossa du mitt hjärta,
när det äntligen var helt,

våra händer tillsammans,

dom var knutna för livet,
men titta vad man tappar ,

när man tar allting för givet...
vad gör man när allting man kämpat för så länge faller ihopa?
man kämpar varje dag för att dölja sina känslor, för att vara hon där perfekta, hon som har det så bra..
men vad händer när man tröttnat på att låtsas? känslorna blir för starka och tar över, så plötsligt är den där glada, positiva tjejen borta.
När ens liv raserats och man kämpat i flera år för att bygga upp det,
och varje gång den där glada tjejen är påväg tillbaka rasar allt igen.
Hur kan det vara så att det alltid är det som händer?
Personerna man litat på mest, och de personer man älskat. Var tog dom vägen? vad gjorde jag för fel?
folk säger alltid att man ska se positivt på saker..

men det är lättare sagt än gjort.
Hur ska jag se positivt på att den personen som brukade betyda väldigt mycket för mig hatar mig idag? jag sårade honom jag vet,  han har sagt en hel del saker till mig som verkligen sårade.. ändå vill jag och kan inte hata honom.

Hur kan det vara positivt att min pojkvän och jag gör slut?
Att jag förlorar det ända jag fortfarande hade känslor för.
I skolan när alla börja "hata" mig slutate jag bry mig, om allt.
Jag kände ingenting, folk kunde säga i stort sätt vad dom ville, dom kunde slå mig.. jag kunde inte känna något.
Det ända jag hade var min pojkvän och det var det ända jag kämpade för.
Hur kan det då vara något bra att det försvinner?
Folk ser inte på detta som jag gör, det vet jag..
och folk förstår inte , och kommer aldrig göra det heller.
ensam är stark, men med dig var jag starkare...
det kommer inte bli bra,  och den där positiva tjejen jag snacka om innan..
hon är död senn länge, och hon kommer inte tillbaka...

Av Nina Pedersen - 15 juni 2011 13:48


ill keep you in my mind


     

sommarlov nu 9 veckor... älska sommar!

Av Nina Pedersen - 6 juni 2011 20:27

Life aint always easy ..



    gaaash det är skönt med sommar!! blir ett kort inlägg idag& bildbomb imorgon från helgen.. fett chill. skolan slutar om ~1 vecka.. Helsingborg nån av de kommande dagarna oxå, lovelovelove..  sällskap uppskattas alltid,
så om nån vill följa med mig - niina.pedersen@hotmail.com
kyss*

Av Nina Pedersen - 4 juni 2011 18:53

jo det var ett tag sedan..
nu när charlie åkt till london har jag tid att göra saker..
Känner mig rättså flitig.. bara på två dagar har jag åstakommit en del och träffat folk tillochmed :D
jag har blandannat:
- träffat hannah, tobbe & chrille..
- Tränat

- läst ut min bok

- SOLAT :o
- sett en del filmer

- & varit hemma på grillkväll med Jimmie..
det är rätt chill för att vara jag (;

ikväll sover Ronja, Hannah & Louise här, i tält, mor& far kommer hem sent inatt så blir väll att hitta på lite bus (;
ska fixa ny header också..
men först ska jag & hannah sätta upp tält.
kyss*

Ovido - Quiz & Flashcards