ninaapedersen

Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Nina Pedersen - 19 mars 2014 22:30

Ikväll tänkte jag klaga lite på hur folk förvränger meningar för att allt ska låta så överdrivet (både possitivt och negativt). Ikväll läste jag på en sida om att någon SD snubbe skrivit ut på internet något om ogräs i förorten. 
Nu påstår folk att den här snubben, ingen aning om vem han är eller ens vad han heter, säger att alla som bor i förorten är ogräs. I själva verket har han skrivit "Det är dags att rensa upp bland de laglösa ogräset som växer ute i Stockholms förorter". Det står absolut ingenstans att alla som bor i förorter är ogräs, det nämns inte ens förorter i allmänhet utan bara "Stockholms förorter". Alla vet ju att SD är ett rasistiskt parti och bla bla bla.. Jag läser verkligen aldrig politik för att för mig handlar bara politik om konflikter eller det startar bara konflikter iallafall så egentligen ska jag väll inte utala mig om detta kanske men kände ändå att inget av detta hade med politiken att göra utan mer av att ta ut saker ur sitt sammanhang och märka ord. 
Iallafall, om jag säger att nu ska jag gå ut och plocka ogräs i trädgården, har jag då sagt att allt som växer i min trädgård är ogräs? jag har väll bara sagt att jag ska ta bort det som inte hör hemma där som i den här killens uttalande var de laglösa. Och är det inte så att folk i allmänhel vill bli av med allt det egentligen? 
Sen att denna killen kanske talade om just en folkras eller något liknande kan jag inte säga något om för just det jag tycker är konstigt är att folk väljer att skriva att han sagt något som han egentligen inte sagt.
Nu lär alla tycka att jag är rasist eller liknande för att jag försvarar någon från SD's uttalande, fast att inget av det jag nyss skrivit har något med att kränka en annan folkgrupp att göra?
Tycker överhuvudtaget det här med att idiotförklara varandra är så jävla löjligt så det är inte sant.
SD slänger skit på en grupp, en annan grupp slänger skit på SD och en tredje grupp slänger skit på båda de tidigare. Är någon verkligen bättre än någon annan i så fall? Alla slänger väll skit på varandra... 
Nä jag förstår mig verkligen inte på politik eller folk i allmänhet som håller på så. 
Jag har absolut inga fördommar mot någon ras. Jag tycker inte om folk som beter sig dumt gentemot andra, och då kvittar det vilken ras man är.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards